Arkadiusz Popławski

Arkadiusz Popławski

Arkadiusz Popławski – urodzony w 1975 r. w Raciborzu na Górnym Śląsku. Absolwent PSM I st. w Raciborzu i PSM II st. w Rybniku w klasie organów, a także Metropolitarnego Studium Muzyki Kościelnej w Katowicach. Ukończył studia muzyczne na Wydziale Instrumentalistyka w klasie organów oraz na Wydziale Edukacji Artystycznej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, uzyskując tytuł magistra sztuki. Wielokrotny uczestnik międzynarodowych mistrzowskich kursów improwizacji organowej w Niemczech. W latach 1987- 1996 organista kościołów w Raciborzu, w latach 1996- 2010 główny organista w Bazylice Narodzenia NMP w Pszowie, od 2012 r. organista Archikatedry pw. Wniebowzięcia NMP i św. Andrzeja we Fromborku. Prowadzi aktywną działalność koncertową w kraju i za granicą jako solista i akompaniator.

Występował m. in. w ramach corocznych Festiwali Organowych i Chóralnych Fide et Amore w Żorach, podczas Dni Muzyki Organowej organizowanych przez władze miasta Rybnika i Raciborza. Od siedmiu lat bierze udział jako solista w corocznych Tyskich Wieczorach Kolędowych w Tychach, brał udział w XVI Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Wokalnej Viva il Canto w Cieszynie. Koncertował na Wielkanocnych Koncertach Muzyki Sakralnej w Białej Podlaskiej a także w Leverkusen w Niemczech w ramach corocznych Nocy Organowych Orgelnacht. W 2010 roku grał na Międzynarodowym Festiwalu Musica Sacra w Skoczowie, a w latach 2010 i 2011 na Międzynarodowej Dekadzie Muzyki Organowej w Cieszynie i Czeskim Cieszynie. W 2011 roku koncertował na Letnim Recitalu Organowym w Pogórzu. Współpracuje z wieloma chórami jako akompaniator. Arkadiusz Popławski oprócz działalności artystycznej prowadzi również intensywną działalność organmistrzowską na terenie Górnego i Dolnego Śląska, Pomorza i Warmii. Działając jako muzyk kościelny Górnego Śląska, dekretem arcybiskupa katowickiego Damiana Zimonia pracował w Archidiecezjalnej Komisji Muzyki Sakralnej w Katowicach, opracowując wiele akompaniamentów organowych do pieśni, zawartych w nowopowstałym trzytomowym „Chorale Śląskim”. Jest członkiem zwyczajnym Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kościelnych. W 2009 roku odznaczony Srebrną, a w 2012 roku Złotą Odznaką Honorową Polskiego Związku Chórów i Orkiestr za działalność artystyczną w społecznym ruchu muzycznym. W 2011 roku otrzymał Złotą Odznaką Honorową za Zasługi dla Województwa Śląskiego, nadaną przez Sejmik Województwa Śląskiego. W 2012 r. został odznaczony Złotą Odznaką Honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”, nadaną przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W 2014 r. otrzymał Brązowy Krzyż Zasługi nadany przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej za całokształt działalności artystycznej na terenie Śląska, ze szczególnym uwzględnieniem społecznej działalności na rzecz krzewienia kultury muzycznej w środowiskach amatorskich (współpraca z amatorskimi zespołami śpiewaczymi, koncerty w środowiskach wiejskich, koncerty edukacyjne dla szkół itp.)

Arkadiusz Popławski

Dagmara Barna

Dagmara Barna

Dagmara Barna – sopran. Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie prof. Cezarego Szyfmana. Uczennica wybitnej śpiewaczki Olgi Pasiecznik. W grudniu 2012 roku ukończyła Podyplomowe Międzywydziałowe Studium Pieśni na tejże uczelni.

W listopadzie 2013 roku została laureatką drugiego miejsca na II Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Muzyki Dawnej Cancium Gaudium w Poznaniu, a we wrześniu 2015 roku, wraz z pianistą Mariuszem Kłubczukiem, laureatami drugiego miejsca na Międzynarodowym Konkursie Pieśni XX i XXI wieku w Karlsruhe. W maju 2016 roku otrzymała nagrodę im. Carlo Marii Giuliniego za wykonanie wyrastające z głębokiego przeżycia i czerpiące z istoty człowieczeństwa na 9. Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki w Warszawie. W styczniu 2017 roku otrzymała drugie miejsce na II Międzynarodowym Konkursie Wokalistyki Sakralnej Ars et Gloria w Katowicach. W lutym 2017, na I Międzynarodowym Konkursie im. Marii Campi z Miklaszewiczów w Lublinie, została nagrodzona za najlepsze wykonanie pieśni. Tego samego roku otrzymała także Złoty Medal na Pierwszym Międzynarodowym Konkursie w Berlinie.

Wykonała partię Amphitrite oraz Ariela w operze Burza H. Purcella, a także Poppei w Koronacji Poppei C. Monteverdiego w Teatrze Collegium Nobilium. Wcieliła się w rolę Venusw operze Venus i Adonis J. Blowa w Teatrze Dramatycznym im. A. Węgierki w Białymstoku, Paminy w Czarodziejskim Flecie W. A. Mozarta w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, Dorindy w operze Orlando G. F. Händla Teatrze Stanisławowskim – Łazienki Królewskie w Warszawie oraz Dalindy w Ariodante G. F. Händla w Warszawskiej Operze Kameralnej.

Dagmara Barna od września 2014 roku uczestniczy w Programie Kształcenia Młodych Talentów – AKADEMIA OPEROWA, prowadzonego przez Teatr Wielki – Operę Narodową w Warszawie.

Swoje umiejętności doskonaliła na licznych kursach, lekcjach i warsztatach prowadzonych m.in. przez Eytana Pessena, Matthiasa Rexrotha, Neila Shicoffa, Dirka Snellingsa, Jana Philippa Schulza, Rudolfa Piernaya, Ewę Podleś, Brendę Hurley, Izabellę Kłosińską czy Jerzego Marchwińskiego.

W roku 2011 wraz z Weroniką Grozdew – Kołacińską i zespołem Ars Nova nagrała płytę Renaissance Polish Music z Tabulaturą Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego, która otrzymała nominację do nagrody Fryderyk 2011 w dziedzinie Album Roku Muzyka Dawna i Barokowa.

Dagmara Barna

Wykonawcy

Dagmara Barna

Zuzanna Bator

Maciej Bator

Katarzyna Boniecka – skrzypce

Zuzana Ferjenčíková – organy

Maksymilian Grzesiak – skrzypce

Marcjanna Myrlak

Karol Mossakowski

Bogna Nowowiejska – Bielawska

Hubert Niewiadomski

Arkadiusz Popławski

Jarosław Wróblewski