Kościół Pokoju w Świdnicy to wyjątkowy na skalę światową zabytek UNESCO. Zbudowany 370 lat temu wyłącznie z drewna, gliny i słomy do dziś zachwyca miłośników architektury z całego świata. Znajdujące się w Kościele Pokoju symfoniczne organy firmy Schlag und Söhne stanowią bezcenny zabytek instrumentoznawczy i wyróżniają się spośród innych instrumentów w regionie. Odrestaurowane w roku 2016 stale przyciągają wybitnych organistów, a świdnicka XIX – wieczna wytwórnia organów Schlag znana
jest w wielu krajach europejskich oraz USA i RPA.

Mamy tę przyjemność po raz kolejny uruchomić je dla Państwa – tym razem w ramach cyklu „Symfoniczne Organy Kościoła Pokoju„!

Wystąpią:

4.10.2019, piątek, godz. 18.30
Kościół Pokoju w Świdnicy, Plac Pokoju 6

Zuzana Ferjenčikova (Słowacja / Szwajcaria)

Program:
Jean Guillou (1930 – 2019)
– Fantaisie op. 1
César Franck
– Prière op. 20
Franz Liszt
Präludium über Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen von J. S. Nach (pierwsza wersja z roku 1859, Alexander Winterberger)
Jean Guillou
– Pensieri (pour Jean Langlais) op. 54
Johann Sebastian Bach/Jean Guillou
– Ricercare à 6 (Musikalisches Opfer)
Franz Liszt
– Präludium und Fuge über den Namen BACH (pierwsza wersja, 1855)
Zuzana Ferjenčíková (1978)
– Improwizacja na zadany temat

11.10.2019, piątek, godz. 18.30
Kościół Pokoju w Świdnicy, Plac Pokoju 6

Maria-Magdalena Kaczor (Lyon / Częstochowa)

Program:
A. Khachaturian (1903 – 1978) / M.M.Kaczor (1980)
Balet ormiański Gayaneh – wybór tańców transkrypcja 2015r.
G. Gershwin (1898 – 1937)
– Trzy preludia na fortepian -1926 (transkr. 2015)
– Uwertura kubańska na orkiestrę (transkr. 2019)

25.10.2019, piątek, godz.18.30
Kościół Pokoju w Świdnicy, Plac Pokoju 6

Zuzanna i Maciej Batorowie (Świdnica) – organy

Program:
Louis Vierne (1870 – 1937)
– Symfonia nr 1
Stanisław Moniuszko (1819 – 1872) – Zuzanna Bator (1986)
Poemat symfoniczny „Bajka” – transkrypcja z roku 2019
Sergiusz Prokofiev (1891 – 1953) – Jean Guillou (1930 – 2019)
Toccata

Na wszystkie koncerty wstęp wolny!

Serdecznie zapraszamy!

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.